fredag 19 juli 2013

Vi gör annat också

Om man bläddrar tillbaka de senaste blogginläggen kunde man tro att vi inte gör nåt annat än bygger här.
Men det stämmer inte alls. Vi gör en massa annat också.
Loppisar till exempel. Den där skattjaktskänslan när man öppnar dörren till ett loppis - jag kommer inte på nånting nu som kan jämföra sig med det!

Sambon har inte varit nån loppismänniska tidigare. Men han har snällt hängt med och idag tror jag det är lika mycket hann som vill iväg på våra turer. 
Och jag kan inte klaga på hans loppisöga heller - titta bara vad han rotade fram bland hyllorna igår:

Väggprydnader (?) gjorda av hästskosömmar. Kastrullunderlägg ska de bli här hos oss.

Och jag hittade finaste fjärilsburken för 0,80 euro - Hangö Kex Ab
Och en gul emaljerad liten kastrull - den ska bli min "smälta smör-kastrull".



Och besticken - Hackman Sorsakoski.
Vi rotade runt i besticklådorna på de flesta loppisar i Kokkola och kom hem med rätt många faktiskt.
Just de här på bilden är såna mamma plockade fram ur skåpen, de har funnits hemma hos mommo och moffa tidigare.
Både Benny och jag kommer ihåg dem från våra mommos, så det känns extra roligt att ta dem i användning just därför. 

Jag kommer ihåg när vi hade plättätartävling (ganska ofta faktiskt) hos mommo. 
Plättar, massor av plättar. Och socker. Och sylt.
Och just de här knivarna och gafflarna!

1 kommentar:

Ninette sa...

Jättefina loppisfynd! vi planerar att gå på loppis i helgen, det är så himla kul att fynda just när man inte alls vet på förhand vad man kommer att hitta eller ens om man hittar nåt. Men jag hoppas på nåt lika fint som dina fynd - härligt kul kastrull!