måndag 8 juli 2013

Dit for den veckan

Svisch sa det och så var det måndag igen!
Jag har lust att sätta hälarna i marken och bara stoppa upp tiden lite nu.
Första året på länge som jag inte tröttnat på sommaren när vi hunnit in i juli.

Träff med kompisar (barnen får leka av sig och mammorna prata av sig - win win!).

Gårdsloppis hos oss hela långa söndagen (med alla förberedelser innan som det betyder).

Påbörjande av nytt hönshus-bygge (välbehövligt, eftersom vi nu igen har ett par kycklingar i pannrummet, vi verkar ha blivit fast i det här med fåglar).

Planering av ny shop-bygge (och jag längtar efter dagen när det ska vara klart, längtar så jag nästan blir blå i ansiktet. Jag har planer på att vi ska fira julen där. Det kanske Benny också har, men eventuellt har vi ställt in oss på lite olika årtal.)

Och så till på det några pappadagar för Melker, ett par turer till simstranden. Och jobb. Och mat och klädtvätt och diskande och städande och medlande i strider. Vardag när det är som bäst! Men den går bara alldeles, alldeles för snabbt den här tiden, känns det som. Stopp i lagens namn, som Poliskonstapel Vanilj säger i boken.

Inga kommentarer: