tisdag 23 juli 2013

Höstangst

23 juli.

Snart har vi den här sommaren bakom oss.
Jag tror inte jag tycker det är roligt, skulle gärna fortsätta länge till.
Det är sån lyx att kunna gå ut och plocka mat ur grönsakslandet, bär från buskarna. 
Barnen som kan springa av sig det värsta utomhus. 
Inte en massa kläder som ska av och på hela tiden.

Augusti räknar jag ännu som sommarmånad. 
Men sen då? 
Vad ska man hitta på för skoj till hösten? Nåt att se fram emot.

Julen - ja.
Men det är många mörka och smått dystra månader innan det.
Hjälp mig nu och kom med tips!

1 kommentar:

Ninette sa...

ja, hösten ja - ser inte alls fram emot den, för jag njuter verkligen av sommaren precis sådär just som du skriver! Fast jag tröstar mej med att jag har miljoner DIY-projekt som jag har planerat att göra som jag kan göra med gott samvete sen när det blir sånt väder så man måste hållas inomhus (har sparat största delen av idéerna på Pinterest).