söndag 28 juli 2013

Ringblomssalva

I år petade jag ner extra mycket ringblomsfrön.
Enligt bloggvärlden är ringblomssalva bra för nästan allt, så det är klart jag vill testa!

Blommorna har hunnit så långt nu att det var dags att plocka ner dem i en burk.



Och så på med matolja, precis så att det täcker blommorna.



Lock på och så ska burken så i soligt fönster några veckor (allt från en till sex veckor, beroende på vilket recept man väljer att tro på).
Vänd lite på burken varje dag, så att det blandas ordentligt. 
Man kan också öppna och "vädra" nån gång under tiden. 

Så nu står burken här på köksbänken, så att jag ska komma ihåg den. 
Vi får återkomma till den om nån vecka!

2 kommentarer:

Ninette sa...

du din härmis! ;) jag gjorde precis samma sak idag - tänkte att nu är min första lediga dag på länge, så nu skall jag fira med att lägga lite ringblommor i olja - kul att se att du har tänkt på precis samma grej! ("great minds think alike!")

Unknown sa...

Vilket sammanträffande!