torsdag 11 juli 2013

Life is good!

Tidigare var jag en ganska negativ människa. Eller nej, kanske inte negativ. Men jag oroade mig för en massa. Tog ut sorg och bedrövelse i förskott. Var väldigt pedant och noggrann, ville planera allting länge i förväg och hade inte helt lätt för att hantera överraskningar.

Men det var inte så roligt. 
Den insikten i kombination med en förlossningsdepression och en skilsmässa gjorde att jag idag lever ett annorlunda liv. 
Jag har blivit bättre på att njuta av dagen som är idag.
Se det stora i det lilla.
Göra sånt jag trivs med.
Det låter klyschigt, jag vet, men det är så mycket roligare nu!


Idag njuter jag av våra nymålade dörrar.



Och av att barnen glatt bygger koja tillsammans.
"Titta mamma, jag kan såga själv!"



Och så är jag glad över att jag själv fått lite nyttomotion - gräsklippning.
Sen kan ni alla också förbereda er på en lång och varm höst, för jag har just petat ner spenat- och rädisefrön omgång nummer två. Dem vill jag hinna skörda.

Inga kommentarer: