lördag 29 juni 2013

Min lapp-hobby

Jag tycker om att klicka mig runt på bak- och matbloggar.
Och rätt ofta hittar jag sånt som verkar intressant, som jag ska pröva på nångång, nångång sen senare.
De recepten sparar jag på pinterest eller så skriver jag ut dem.

Men ändå. Det är nåt speciellt med böcker. Riktiga böcker att bläddra i.

Jag tar min (oftast bibbans) hög med böcker och ett häfte post it-lappar.
Och så lägger jag mig ner och bläddrar. Och njuter av bilderna, läser recepten.
Och märker upp där jag hittar sånt jag vill testa.



Just nu har jag Sega solrossnittar i ugnen. 



De åkte in i ugnen som tre fina längder. Men nåt trolleri har varit med i bilden för där finns nu en stor kaka istället för tre små. Nå, sega solrosbitar är inte helt fel det heller. Och smaken tänker jag mig att blir rätt lika.

Inga kommentarer: