tisdag 25 juni 2013

Äter du majonnäs?

Tidigare gillade jag inte majonnäs. Väldigt sällan som det fanns i mitt kylskåp.
Men jag har ändrat mig. Och orsaken är majonnäsreceptet i Lev mer på mindre-boken.

Egengjord smakar ju så mycket bättre än den köpta varianten!
Och inte är det svårt heller. 



Och titta vad jag hittade på en av de senaste loppisturerna!



Iiiik skrek jag, när jag såg skålen!
Benny bara skakade på huvudet, men i hemlighet tror jag bestämt han var lite avundsjuk för att han inte lyckas hitta dehär fynden!

Ett litet tryck på handtaget så öppnas locket. Hur ljuvligt är inte det!
Inte vet jag om grejen är ny eller gammal. Men min, det blev den!
Och perfekt för en halv sats av majonnäsreceptet (här med lite extra dill) är den!

1 kommentar:

Ninette sa...

Vilken söt skål! förstår att du gillar!
Tidigare gjorde vi bara egen majonnäs, men sen började dom sälja ekologisk majonnäs i vår matbutik och sen dess har vi varit lata och köpt den i stället. Är så himla svårt att hitta nån ekologisk matolja som blir god i majonnäs här som vi bor, så det är enklare för oss att få just helt ekologisk majonnäs genom att köpa.
Superenkelt att göra egen majonnäs, och blir så himla gott och man kan variera den i all oändlighet!