torsdag 7 november 2013

Think positive!

"Onpas huono kauppa kun täällä ei ole kassoja auki."

Ja, så hörde jag den äldre herrn bakom mig i kassakön i matbutiken idag.
Och jag lät mig påverkas och blev på dåligt humör. Inte sur på kassorna, men på gubben.
Varför vara så negativ? Jag fattar inte. Inget blir ju bättre av den tanken eller kommentaren.

Nej. Positivt tänkande kommer man mycket längre med, det är jag helt övertygad om.
Vissa dagar är det inte helt lätt att tänka positivt, det medger jag.
Såna dagar öppnar jag mitt Word-dokument som jag döpt till Jag är bra!.doc (faktiskt, så irriterande självgod är jag). Ett dokument där jag  klistrar in alla positiva kommentarer jag får via jobbmailen.
Och jag vågar lova att det känns bättre efter att jag läst igenom lite där.

1 kommentar:

Ninette sa...

vilken jättebra idé! känns som att jag också sku må bra av att ha ett sånt dokument - tusen tack för tipset!