fredag 24 maj 2013

Kontrollen

När man gått och blivit fyra år är det dags att kontrolleras vid rådgivningen. Idag var det Melkers tur.

Ögon, öron, vikt och längd.
Färger, siffror.
Bygga, hoppa, kasta.

Sonen är inte den med det längsta tålamodet, helst ska allt gå snabbt snabbt.
(Ett irriterande drag ibland, men det tror jag mest beror på att jag känner igen mig själv så väldigt mycket.)
Det här märktes också idag. 
Men som rådgivningstanten uttryckte det: "han blir troligen en sån som jobbar snabbt när han blir stor".
Det tror vi på!

En smart pojke, som har lätt för att lära sig.
Utåtriktad, pigg och glad.
Jamen visst, jag måste ju helt hålla med henne ;)


Gammalt foto jag hittade i kameran, intressant klädsel han har där!


Idag är det fredag och det betyder att Alva kommer hem!
Och så har vi kompisar på kommande idag också - vilken finfin fredag!


Och så vill jag länka till ett intressant blogginlägg som Ninette skrev. 
Det handlar bl.a. om det här med jämlikhet i familjen.
Läs och bli inspirerad av denna kloka kvinna!



Inga kommentarer: