tisdag 30 april 2013

Vegemat

Häromdagen fick jag handla några lådor med Hälsans Kök-mat, Buzzador (www.buzzador.com) stod för kalaset.


Först ut för test här hemma blev Bullar.
Vi kokade pasta till. Och bad barnen komma och äta.
"Hur många fick du? Jag vill ha lika många som Alva!"

Gott gott, var barnens betyg. Tills det kom fram att det inte var de vanliga köttbullarna vi brukar ha utan nåt lite annorlunda.
Sen var det färdigt, då blev de plötsligt väldigt mätta.

Det finns med andra ord en del fördomar att jobba med. Men bara vi löser det problemet så är det här nåt som jag absolut kunde tänka mig att köpa hem fler gånger.
En låda med ca 15 bullar kostar lite över 4 euro. Ganska dyrt jämfört med vanliga köttbullar, men absolut nåt jag kan rekommendera som alternativ.

Hälsans Kök Burgare har jag tänkt plocka fram som nästa test. Det får bli hamburgarkväll här på torsdag!

Inga kommentarer: