söndag 21 april 2013

Kuddar e kul!

För en vecka sen plockade jag fram två tyger ur skåpet. Ett par snabba, enkla kuddar skulle det bli. 
Igår undrade Benny försiktigt om det ska bli något av de där tygbitarna som ligger i sovrummet. 
Så imorse var det antingen a) plocka tillbaka tygerna i skåpet eller b) fixa undan projektet som gällde.

Jag valde alternativ b. Och den enklast möjliga varianten (http://booip.blogspot.fi/2011/08/sy-ett-superenkelt-kuddfodral.html). Det räckte inte ens många minuter och nu har vi lite mera turkost i soffhörnan!



Ett annat snabbt kuddtips. Inte speciellt snyggt kanske, det kan jag hålla med om. Men om det ska gå undan så tar du ett örngott modell för stort, en kudde modell för liten för örngottet. In med kudden och fixa ett öra med hjälp av gummiband i vart hörn.
Och så fick jag den där gula färgklicken jag saknat i myshörnan!


1 kommentar:

Mikaela sa...

Hiss var ju superenkel ti söm, tack för tipset! :)