onsdag 31 oktober 2012

Vilken skillnad!

Jag vet inte när jag senast har längtat så efter julen som jag gör i år.
Onödigt att klaga på vädret, jag vet, men bara ett konstaterande. Sommaren var inget att hurra för, hösten fortsatte likadant. Så energireserverna känns sinande redan innan man hunnit börja på med den långa vintern.
Lite (mycket) ljus i form av julbelysningar och pynt känns väldigt välkommet!
Och vet ni, imorgon är det november. Och då är det tillåtet att börja på med pyntandet! Inte de där tomtarna, de får vänta till december. Men ljusslingor och stjärnor och kransar och sånt kan man smyga in redan nu.
Och sen när det blir 26 december vill jag helst ta bort allting, då är det dags för storstädning och krispiga tulpaner!

Och det allra bästa! Vilken enorm skillnad det är på en 2½-åring och en 3½-åring!
I år kommer jag faktiskt att ha tid och ork med pyntande, lillgrabben underhåller sig själv bra numera. Och så kan han börja vara med och pyssla. Roligt, roligt!

1 kommentar:

lmtn sa...

Julen och väntandet på den är alltid roligare då man har små barn. Men pynta med ljus och stakar i fönstren piggar alltid upp i det annars så trista vädret./Lis-Marie