lördag 3 augusti 2013

Och igen

Okej, jag medger - vi har varit på loppis igen idag.
Men jag lovar (mig själv och er) att jag inte kommer att sätta foten på ett loppis innan det är dags för Juthbackamarknaden om tre veckor. Bara liksom för att bevisa att jag kan hålla mig borta.

Idag ordnades loppisrace i Sandsund utanför Jakobstad. Jag vaknade med huvudvärk imorse och hade egentligen inte lust att fara nånstans. Men de andra ville, så vi hoppade i bilen och åkte iväg.
Vilken tur..

Det var ca 100 gårdar som var med. Vi hade ingen karta eller nån annan sorts förhandsinfo, vi tänkte vi går/åker runt tills vi tröttnar. Tittar in där vi ser en ballong som visar att de är med i loppandet.

På fjärde stället vi kom till började hjärtat bulta lite extra. Ett gammalt hus (huset också till salu), där man fick gå in och titta och plocka åt sig godsaker. Till ett väldigt bra pris, dessutom.

Vi kom ut med det här:



Sen konstaterade vi att nu är vi klara för idag och packade in oss i bilen. 
Vi hade båda barnen med, så ingen paketbil. Det i kombination med att  vi redan på ett tidigare ställe handlat fyra stolar gjorde att ja, ni kan förstå att vi fick utnyttja varje millimeter av bilen för att lyckas få hem allt.
Men det gick!

Och nu är nya skåpet uppe på väggen och jag är helt kär!

2 kommentarer:

Jennie Bergius sa...

Underbart med plättkalas ovan och så loppisfynd - härliga sommarliv!

Ninette sa...

wow, vad ni har fyndat ändå! o massor fick ni minsann att rymmas i bilen!