lördag 28 december 2013

Välkommen vardag!

Jullovet är förbi. Här blev det en hel veckas paus för sambon i snickeboa och själv har jag bara varit iväg och packat paket på icke-röda dagar. Vi har verkligen slöat och slappat, så nu drar vi igång med nya krafter igen. Ja, känns faktiskt så!


Gröna granen.



Vita granen. 
Jag bara kände att jag måste få en sån i år. Inte ofta jag får mina infall, så jag kom överens med mig själv att jag får följa min magkänsla den här gången.



Stjärnan gjorde jag av några torra kvistar.
Eller nej, jag menar svarta plastsugrör.



Ett par dagar innan jul var det dags att röra ihop "kotikaljan". I år blev den bra!



Och koka marmelad.



Jag är ingen fiskmänniska. 
Men kände ändå att det var dags att ta det hela ett steg längre än att bara skruva upp fiskburken.
Inte mycket som har minskat i den burken ännu, men det påstods iaf att den smakade bra.




Vi firade vår julafton tillsammans med båda barnen, mommo o moffa och fammo o faffa den tjugofemte. 
Det är så det blir när man lever i nyfamilj. Men det är inget vi är ledsna över , det passar oss utmärkt!


Väntan blev lång och sällan stod han såhär stilla att jag lyckades få en icke-suddig bild.
Men till sist dök de upp, våra två jultomtar!
Men det lyckades jag inte föreviga på foto, jag hade väl annat att tänka på då!

Julhelgen 2013 firades utan snö och med ett par plusgrader. Det är ovanligt här hos oss, men så blev det i år. Nästa år har vi det säkert vitt och fint, då får vi pynta till det med islyktor igen. 

Tjugoåttonde december idag. Barnen är hos sin pappa resp. mamma och vi jobbar på. Inventeringsförberedelser är det som gäller för min del och sambon han slipar och sågar och limmar och har sig.
Snart snart skriver vi 2014. Va spännande det ska bli att ta itu med ett helt nytt år igen!
Can't wait!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jobbar du med din webbutik hemifrån eller har du kontor någon annanstans? Hur länge har du haft den?
Känner du dig säker på vad du ska få för inkomst varje månad eller är det väldigt olika?
Lite nyfiken på det här med att driva webbutik eftersom jag snart drar igång min egen....
Kram
//bara anna

Lena sa...

Jag har haft min webbutik i 3 år nu till våren. Hyr ett utrymme för mitt varulager, där sitter jag ibland och jobbar. Men mest blir det nog att jag gör det hemifrån.
Väldigt olika med inkomsterna från månad till månad, det är det enda som kan kännas lite negativt - att inte veta på förhand.
Men det är också det enda negativa jag kan komma på!

Lycka till med din shop!

Unknown sa...

Här har det blivit en ny header ser jag. Snyggt!

Du ville ha ett bra recept på tupp. Vår blev så god så jag delar gärna med mig av hur vi gjorde.
Vi tog av skinnet eftersom vi inte hade fått det riktigt fritt från fjädrar. Kryddade den sedan med salt och peppar, lade in katrinplommon och äppelskivor inuti den och så in i en stekpåse i ugnen i ca 3 timmar. Då vägde tuppen ca 2,8 kg. Lätt och supergott!

Må så gott
//bara anna

Greta sa...

Gott Nytt År! En God Jul vi hade kommer på nytt i år om vi får.
Tack för sällskapet och maten på faten! mommo o moffa